Jag var ute!

Tilda: I går gjorde jag något som jag inte brukar göra. Jag var ute! Jag ville egentligen inte gå ut, det var mamma som ville att jag skulle göra det. Hon tyckte att det var dags att jag fick lite frisk luft och sol på pälsen, för jag har inte varit ute på väldigt väldigt länge, inte sedan jag var en liten kisse. Jag tycker inte om att gå ut, det är så otäckt där och jag blir så rädd då. Mamma har försökt få ut mig när Otis går ut, men då kämpar jag alltid emot.
I går kunde jag inte det för när mamma hade tagit på mig den där gå-ut-grejen så bar hon mig hela vägen ut så att jag inte kunde gå tillbaka in. Det var inte roligt, jag var jätterädd!  :(
När vi kom ut satte hon ner mig på det där som kallas gräs. Jag åt av det. Ganska mycket faktiskt. Men jag var hela tiden orolig för allt otäckt som finns därute. Jag var rädd för alla konstiga ljud som hördes och för alla människor som jag såg långt borta. Jag höll mig nära nära mamma hela tiden. Mamma klappade mycket på mig och sa att det inte var så farligt ute.
När vi hade varit ute en lång stund gick vi äntligen in igen. Mamma bar mig hela vägen för att jag inte skulle vara så rädd. Sedan var jag tvungen att vila hela kvällen, för jag var helt slut! Det är jobbigt att vara ute så där!



Här är jag. Vi har alldeles nyss kommit ut och jag tittar mig omkring för att se om det är något otäckt i närheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0