Ute två gånger

Otis: I dag har jag varit ute. Två gånger!  :)  Först gick jag och mamma ut bakom hemma precis som vi brukar. Där var det andra människor som mamma pratade lite med. Men jag brydde mig inte om dem, jag åt gräs och hade det jätteskönt. Plötsligt kom det en sådan där LITEN människa! Då blev jag jätterädd!!! Jag försökte ta mig loss från grejen som mamma håller mig i och springa in, men mamma höll i mig och försökte lugna mig. Men jag tyckte att det var jätteotäckt! Jag tycker inte om sådana där små människor. Mamma och jag gick in.
När vi hade vilat lite frågade mamma om jag ville gå ut igen, och det ville jag. Då var det inga människor alls där bakom hemma, så vi var ute längre den andra gången. Det var så skönt, det blåste i pälsen och jag åt gräs igen. Jag jagade något som flög. Då fick jag springa jättefort men jag hann inte ifatt den ändå.
Mamma tog en bild på mig när jag var ute.



Här tittar jag in på några andras ute. Jag fick inte gå in där för mamma; hon sa att vi ska vara på vårt eget ute. Så jag tittade bara lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0