Matprovning

Tilda: Mamma kom hem med en annan mat till mig i dag. Jag hade fått den av den snälla tanten som kommer hit och matar oss ibland. Det var tydligen hennes katts mat som hade blivit kvar när hon for till katthimlen, och tanten undrade om jag ville ha den. Så mamma fick hem lite för att jag skulle provsmaka. Den var god. Otis fick också provsmaka lite, men han ska ju fortsätta äta sin egen mat så det är bara jag som ska äta av tantens katts mat.
Tanten har haft två katter och jag har träffat båda två, de har varit här några gånger. Det brukade vara en del bråk då. Men det är jättelänge sedan de var här, och nu är ju en av dem i katthimlen så det är bara en som bor kvar hos tanten. Den katten vill inte ha den andra kattens mat, så det var snällt av tanten att ge den till mig i stället.  :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0