Nytt vitt

Otis: Nästan allt det vita ute har försvunnit. Men nu kommer det nytt vitt. Det har ramlat ner massor med vitt hela dagen, och det ramlar fortfarande ner en massa vitt. Mamma var alldeles blöt om tassarna när hon kom hem förut. Jag förstår inte riktigt vad det vita är eller varför det ramlar ner ute, och jag förstår inte vart det tar vägen när det försvinner. Tilda och jag har ju fått gå ut i det vita för länge sedan. Det var kallt och blött på tassarna. Jag tycker bättre om att gå ut när det inte är vitt ute. Då är det inte så kallt och blött. Ibland är det riktigt varmt när det ljusa lyser på pälsen. Mamma säger att det blir så igen om ett tag när allt det vita är borta. Men varför kommer det nytt vitt nu då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0