Sjuk

Tilda: I dag var det inte så roligt. Mamma kom hem och stoppade in mig i den där lådan. Det ville inte jag. Sedan åkte vi i en större låda till de där människorna som klämmer och känner på oss.
Först var det en människa som tittade i min mun, sedan kom en annan människa och klämde massor på min mage. Efter det kom den första människan tillbaka och då stack hon mig i benet. Det var inte så roligt. Sedan kom den andra människan tillbaka och pratade med mamma. Mamma såg inte så glad ut. När de hade pratat färdigt kom den första människan igen och höll på med mitt ben. Sedan kom den andra människan tillbaka en gång till och pratade med mamma. Efter en lång stund åkte vi äntligen hem. Då hade jag ett sådant där bandasj på benet som Otis brukar ha när han har varit där.
När vi kom hem fick Otis och jag sådan där god fisk som vi gillar så mycket. Det var gott. Men mamma har varit ledsen hela kvällen. Jag är tydligen sjuk, men jag förstår inte vad det betyder. Det är nog inget roligt eftersom mamma inte är så glad. Jag har i alla fall ätit lite i kväll. Det tycker mamma är bra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0