Vill vara ensam

Otis: Jag tycker att fjantkatten Bamse kan åka hem till sig snart. Han har varit här länge nu. Jag har inte klått upp honom en enda gång. Jag får inte det för mamma. Det är dumt för han kan behöva lite stryk så fjantig som han är. Den där Räjjven kan också åka hem. Hon har ju också varit här länge nu. Jättelänge, mycket längre än fjanten. Fast hon har inget hem säger mamma. Det är ju konstigt, alla katter har väl ett hem? Men det är klart, hon är ju inte lika stilig som jag så det är kanske därför som hon inte har någonstans att bo.
Jag har inte klått upp henne heller. Det är synd att inte de två har klått upp varandra, för om de hade gjort det så hade båda fått stryk utan att mamma hade blivit arg på mig.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0