Hos kattdoktorn igen

Raven: I dag tog mammamänniskan med mig till den där platsen där andra människor gör saker med mig. Först fick jag sitta i en bur en stund. Sedan kom mammamänniskan och hämtade mig till ett annat rum där det var en annan människa. Den människan höll fast mig och då tog mammamänniskan bort lite päls på mitt ben och stack mig med något vasst. Det var inte så roligt, men jag satt stilla så att hon kunde göra det färdigt. Sedan kom det en annan människa och kände på mig. Efter det fick jag sitta i buren igen. Men den här gången fick jag mat. Jag åt lite.
Efter en jättelång stund hämtade mammamänniskan mig igen. Då gick vi till ett annat rum som var mörkt. Där fick jag ligga på rygg. Det var inte så roligt. Några människor höll fast mig och en annan människa tryckte en konstig sak mot min mage. Sedan stack människan mig i magen med något vasst. Det ville inte jag, men jag låg stilla ändå. Alla människorna där sa att jag var väldigt duktig. Mammamänniskan sa det också och hon klappade mycket på mig. Det tyckte jag om. Sedan fick jag vänta en lång stund igen innan mammamänniskan tog med mig tillbaka till vår vanliga plats. Då åt jag mycket mat och sedan låg jag och mammamänniskan på vår sovplats och vilade och hade det mysigt en stund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0