Tagit min plats

Raven: En av de två andra katterna som har varit här en lång stund nu har tagit min plats där jag brukar sova ofta. Det är platsen bredvid mammamänniskans huvud. Jag sover alltid där när det är mörkt och mammamänniskan också sover. Jag brukar ligga där när det är ljust också. Men nu har han tagit den platsen några gånger. Det är inte bra. Då får jag ligga på en plats bredvid den platsen. Det tycker inte jag om. Jag vill att mammamänniskan ska säga åt honom att det är bara min plats och att han måste flytta på sig. Helst vill jag att de två katterna ska flytta till några andra människor. Då skulle det bli som vanligt igen och jag och den andra katten skulle vara ensamma med mammamänniskan. Det tycker jag skulle vara bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0