Stick i magen

Raven: När jag hade ätit i morse gick jag och lade mig för att vila en stund. Men då kom mammamänniskan och stoppade först in en av de där sakerna som jag måste svälja i min mun och sedan stoppade hon in mig i den där lådan. Det betyder nästan alltid att jag måste träffa de där människorna som känner och klämmer på mig. Det gjorde det i dag också.
Först kände människan på min mage. Sedan fick jag ligga på rygg medan människan tryckte den där konstiga saken mot min mage. Mammamänniskan var med och klappade på mig hela tiden. Människan stack mig i magen med något vasst och drog ut mitt kiss. Sedan fick jag och mammamänniskan vänta en stund innan det kom en annan människa och stack mig i nacken som de brukar göra ibland. Efter det tog mammamänniskan med mig tillbaka till de andra katterna igen. Det var bra. Jag vill hellre vara där.
Mammamänniskan sade att jag var så duktig i dag. Det vet jag att jag är. Även när det inte är så roligt när människorna känner och klämmer på mig. I dag ville jag inte det. Därför satt jag med rumpan mot dem hela tiden när vi var där.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0