Vi ska stanna här

Arvid: Jag och min bästa vän har varit hos den här människan en lång tid. Innan vi kom hit bodde vi på en plats med många andra katter. Det fanns en människa där också. Han gav oss mat men vi fick vara utomhus nästan hela tiden. En dag kom det andra människor dit. De tog mig och min vän och satte oss i en konstig låda och när vi hade suttit i den en lång stund kom vi till människan som vi är hos nu.
Först tyckte vi att det var otäckt här hos människan. Allt var nytt och ovant för oss. Människan hade två andra katter här också. Men människan gav oss mat varje dag och efter ett tag förstod vi att människan var snäll. Vi blev vänner med de två andra katterna och så småningom fick människan klappa på oss. Det var skönt. Vi tyckte om det. Så människan fick fortsätta att klappa på oss. Nu får vi massor med klappar och gos av människan. På nätterna sover vi på människan. Det är skönt. Människan tycker om det också. Vi har fått veta att vi ska få stanna här hos människan och katterna. Det är bra. Vi vill stanna här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0