Var är Tilda?

Tilda: Ibland brukar jag gömma mig för mamma. Det är kul. När hon ska gå hemifrån brukar hon säga "Hej då" till Otis och mig, och då kollar hon samtidigt var vi är någonstans så att vi inte har råkat bli instängda i en garderob eller så. Men ibland gömmer jag mig så att hon inte vet var jag är. Då går hon runt och ropar på mig och letar på de ställen som hon tror att jag är. Under sängen, bakom tv-n, bakom skrivbordet och lite överallt. Men det är så lätta gömställen; jag försöker hitta svåra platser. Som t.ex. bakom böckerna i bokhyllan. Några gånger har jag gömt mig så bra att det har tagit så lång tid för henne att hitta mig att hon har missat bussen eller kommit försent till det hon ska göra. Hi hi!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0