Rymmarkatter

Otis: I går gjorde den där fjant-katten Bamse och jag ett jätte-bus! Bamse öppnade den där dörren som alltid är stängd och som mamma går ut och in igenom. Jag vet inte hur han gjorde, men på något sätt lyckades han öppna den. Han och jag gick ut där i det där konstiga rummet där man går upp och ner. Det var mörkt, men vi kollade runt lite grann. Vi var där länge innan mamma upptäckte att dörren var öppen och vi var där ute. Då fick hon fnatt!  :)  Hon kom rusande och plockade först upp Bamse och sedan plockade hon upp mig. Vi gillade inte att hon bar oss samtidigt, så vi slogs lite medan mamma bar in oss. När mamma hade stängt dörren om oss letade hon efter Tilda för att se så att inte hon var därute också. Men det var hon inte. Hon är ju lite feg så hon hade inte vågat följa med Bamse och mig på äventyr. Nu kollar mamma hela tiden att dörren är låst så att inte Bamse ska kunna öppna den igen. Undrar hur han gjorde? Jag måste försöka att lära mig det jag också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0