Ny favoritplats

Tilda: Jag har en ny favoritplats. Det finns små konstiga rum där mamma lägger de där sakerna som hon har på sig. Mamma har nämligen inte så fin päls som Otis och jag har, så hon har andra saker som hon tar på sig i stället. När hon inte har dem på sig så lägger hon dem i de här små rummen. Hon har mååånga av de grejerna, så det är alldeles fullt i alla rum. Där inne har jag börjat ligga och sova. Det är jätteskönt! Mörkt och mysigt. Och mjukt så klart!
Mamma lämnar till och med ett sådant öppet nu så att jag kan gå in där när jag vill. Otis ligger där också ibland. Det var han som gjorde det först och visade mig att man kan ligga där. Han kan nämligen öppna dit själv. Jag ska nog försöka att lära mig det jag också.
Men bästa platsen är ändå bredvid mamma när hon sover. Hon tycker också att det är mysigt, det brukar hon säga till mig. Snart är det dags att mysa igen.  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0