Tar det lugnt

Tilda: Den där katten Bamse är ju här nu igen. Det går ganska bra. Otis har inte bråkat med honom så mycket än. Han försökte en gång, men då sa mamma till honom. Jag är lite försiktig med Bamse. Jag är inte så rädd för honom, men jag tar det lite lugnt när han är nära. Härom dagen kom vi riktigt nära varandra. Då tvättade han mig! Slick, slick två gånger på mitt fina huvud! Då visste inte jag vad jag skulle göra, så jag var alldeles stilla. Bamse visste nog inte riktigt heller hur man gör när man tvättar en annan katt. Men mamma blev jätteglad och ojade sig en massa över att vi var så söta då. Vad då då? Jag är ju alltid söt!
Nu ska jag se om Otis vill mysa lite med mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0