Äventyr

Tilda: I dag gick jag ut på äventyr! När mamma kom hem hörde jag att hon stod utanför länge. Då krafsade jag så att hon öppnade. Hon undrade om jag ville komma ut dit där hon var. Hon stod där och pratade med en annan människa. Jag gick ut och tittade lite. Sedan gick jag bort till den andra människan och gick in där hon stod. Mamma sa att den människan bor där. Jag gick runt där en lång stund. Jag tittade på allt och luktade på en massa grejer. Det var spännande! Jag var ju så klart tvungen att undersöka allt som fanns där.
När jag hade varit på alla platser så började jag om från början igen. Mamma fick vänta länge på mig. Till slut lyfte mamma upp mig och sa att vi skulle gå hem för att Otis och Bamse väntade på oss. Den andra människan verkar vara snäll. Hon sa att jag är söt. Det vet jag ju att jag är!
Mamma sa att hon var förvånad att jag gick in till människan så där, för annars brukar ju inte jag vilja gå ut alls. Men det var roligt att vara på äventyr!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0