Bor här nu

Raven: Jag bor här nu. Men innan jag kom hit bodde jag tillsammans med två andra katter hos en annan människa. Den människan var gammal och till slut så kunde inte hon ta hand om oss längre. Då fick vi först flytta till ett annat ställe där det fanns många andra katter. När jag hade varit där ett tag så fick jag flytta hit till människan som bor här. Nu har jag varit här väldigt länge och det verkar som att jag ska få stanna här för alltid.
Här bor ju också katten som heter Otis. Alltså han som brukar skriva här. Han har bott hos den här människan ända sedan han var liten och nu är han väldigt gammal. Han hör inte så bra längre.
Det finns en annan katt här också. Han heter Knappen. Han har inte varit här så länge, han kom långt efter mig. Jag vet inte om han ska stanna här. Han busar och leker hela tiden. Han försöker busa med mig jättemycket och det blir lite jobbigt ibland. Det är roligt att leka en stund, men han förstår inte när jag vill sluta och då blir jag lite irriterad på honom. Men för det mesta är vi sams.
Nu ska jag lägga mig på min favoritplats och sova en stund innan det är dags att äta lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0