Bandasch och kladd på magen

Otis: I dag var jag hos de där människorna som klämmer och känner på mig. De tittade i min mun och sedan stack det på mitt ben så att det kom sådant där rött igen. När det hade gjort det fick jag ha ett sådant där bandasj som jag har haft förut. Men när jag tuggade på det så tog de av det från mitt fina ben. Sedan fick jag sitta i lådan en lång stund och vänta medan de gjorde något med den där Räjjven. Jag vet inte vad de gjorde, men när de var klara åkte vi hem. Det var bra.
I kväll har vi fått riktigt smaskig mat för att vi var så duktiga hos de där människorna. Fast mamma måste ju ha menat att bara jag var duktig, för den där Räjjven är ju inte lika duktig som jag!
 
Raven: Jag var någon annanstans i dag igen. Otis var också med. Det var människor där som kände på mig. De tog bort min päls på magen. Sedan var jag tvungen att ligga på rygg. Det var inte så roligt. Då la människorna något kallt och kladdigt på min mage och sedan rörde de med en konstig sak på magen. En lång stund gjorde de det. Det var tråkigt. När de slutade fick jag gå in i en låda igen och sedan åkte vi tillbaka till människan som jag bor hos. Det var skönt. Vi fick god mat att äta för att vi var duktiga. Nu har inte jag någon päls på min mage.
 

Kommentarer
Postat av: anjelika

Så härligt att du skriver i katternas synvinkel. :)

2013-03-07 @ 11:47:17
URL: http://anjelikasfantasier.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0