Ont i munnen

Raven: Jag fick ingen mat när mammamänniskan vaknade i dag. Hon lyfte in mig i den där lådan som jag har åkt i förut. Sedan var vi på en annan plats. Där var det två människor som klämde och kände på mig. De tittade i min mun. Det gjorde de flera gånger. Det var inte roligt. Sedan lyfte mammamänniskan in mig i en stor låda. Där fick jag sitta länge och vänta innan mammamänniskan och en annan människa kom. Den andra människan stack mig i benet. Då blev jag trött och somnade.
När jag vaknade hade jag en konstig sak runt huvudet. Den tyckte inte jag om. Jag tog bort den flera gånger, men en människa satte tillbaka den på mig. Det gjorde ont i min mun också. Det var inte roligt.
Efter en stund kom mammamänniskan och hämtade mig. Hon tog in mig i ett mörkt rum där det var en annan människa. Där fick jag ligga på rygg. Människan tog bort lite av min fina päls på min mage. Sedan kom det något kallt och blött på magen. Det var inte skönt. Jag var tvungen att ligga stilla. Mammamänniskan höll i mig. Den andra människan drog en sak fram och tillbaka på min mage. Det var inte roligt.
Sedan bar mammamänniskan tillbaka mig till den stora lådan igen. Där fick jag vänta länge tills mammamännniskan kom och lyfte in mig i den lilla lådan som jag åker i. När vi kom tillbaka till den vanliga platsen fick jag mat. Det var bra. Jag var hungrig. Jag har fått extra god mat också. Det var gott.
Mammamänniskan sa att jag har varit duktig i dag och så fick jag en massa klappar. Det tyckte jag om. Men jag har fortfarande ont i min mun. Nu måste jag vila lite.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0