Gjort mycket i dag

Raven: I dag har mammamänniskan gjort mycket med mig. Först tvättade hon mig i ansiktet. Sedan gjorde hon mina klor korta. Den andra kattens klor blev också korta. Efter det tvättade mammamänniskan mig i rumpan. Det tyckte inte jag om. Det gjorde ont.
När jag trodde att jag skulle få vara ifred så stoppade mammamänniskan in mig i den där lådan och tog med mig till de där människorna som klämmer och känner på mig. En människa stack mig med något vasst i nacken. Sedan tittade hon i mina öron och på min rumpa. När människan hade tittat färdigt fick jag gå in i lådan igen och mammamänniskan tog med mig tillbaka till vår vanliga plats och den andra katten.
Då var jag tvungen att vila lite för jag blev trött av allt som jag hade varit med om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0