Rakad mage

Raven: Jag har varit hos de där människorna som klämmer på mig igen. Jag fick ligga på rygg i en konstig sak. En människa rakade bort min fina päls på min fina mage. Sedan fick jag något blött och kladdigt på magen. Människan höll i en sak som hon rörde fram och tillbaka på min mage en lång stund. En annan människa höll i mina bakben och mammamänniskan höll i mina framben under tiden. Mammamänniskan pratade med mig och klappade på mig. Det var inte så roligt att ligga stilla en lång stund men jag var duktig. När människan tryckte med saken på ett särskilt ställe av min mage gjorde det ont. Jag talade om det för mammamänniskan och de andra människorna. Men människan tryckte där en stund till. Jag ville inte det.
Efter en lång stund slutade hon röra på saken och torkade bort det kladdiga från min mage. Både mammamänniskan och människan med saken sa att jag var jätteduktig. Sedan tog mammamänniskan med mig till vår plats igen där den andra katten väntade på oss. Det var bra för jag ville ligga och vila lite utan att människor gjorde saker med mig. Men mammamänniskan klappade lite på mig. Det tyckte jag om.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0