Ute och en människa

Raven: Jag var ute en liten stund i dag. Det var lite blött och kallt om tassarna. Men det var roligt att vara ute. Jag satt på en sak så att jag inte blev så blöt om rumpan. Den andra katten var också ute en stund. Men inte pojkkatterna. De tycker inte om när det är kallt och blött ute. Men jag tyckte att det var skönt att vara ute en liten stund. Sedan gick jag in och vilade i värmen.
När vi hade sovit en stund kom det en människa hit. Jag har träffat henne förut men det var länge sedan. Hon pratade med mammamänniskan en stund medan de åt något. Jag ville också smaka men mammamänniskan sade att det inte var något som katter ska äta. Så jag fick inget. Då lade jag mig och vilade i stället tills människan gick härifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0